ჩვენი საქართველოს სწავლებისას აუცილებელია გავითვალისწინოთ ერთი მთავარი ფაქტორი . რა თქმა უნდა ყველამ ვიცით, რომ მეხუთე კლასის პირველ სემესტრში განსმაზღვრელი შეფასება არ იწერება და ეს ძალიან კარგია, რადგან მოსწავლეები ნელ-ნელა, განმავითარებელი შეფასებების დახარებით ზოგადად იქგებენ რას ნიშნავს შეფასება და რატომ არის აუცილებელი არა მხოლოდ გაკვეთილის დასწავლა, არამედ მისი გააზრება, საკუთარი აზრის გამოხატვა, სხვისი მოსმენა . ერთ-ერთი რთული ამ პერიოდში გახლავთ ის, რომ მოსწავლეები ხშირად ელოდებიან მასწავლებლებისაგან უფრო მარტივ შეკითხვებს , ვიდრე რთულს , რაც მაჩვენებელია იმისა, რომ კრიტიკული აზროვნებისათვის აუცილებლად დასაგეგმი გვაქვს საინტერესო აქტივობები.
დღეს ჩემს გვერდზე კვლავ გაგიზიარებთ ჩვენს გამოცდილებას , მაშ ასე
მოსწავლეებთან ერთად საუბრის დროს აღმოვაჩინე, რომ მათ ჰქონდათ იდეები, რომელიც ძალიან საინტერესოდ მივიჩნიე. კერძოდ მათ გაუჩნდათ სურვილი დაეწერათ წიგნი . მოსწავლეებს შევტავაზე ,რომ ჯერ გვეთამაშა იმ ადამიანების როლი, ვინც ამოწმებს წიგნებს და აკეთებს შეფასებებს დაშემდეგ ერტად გადაგვეწყვიტა როგორ დავწერდით წიგნს
გაკვეთიპროექტი "რეცენზენტები"
პირველი გაკვეთილი
მოსწავლეებმა გათვალეს და ორ ჯგუფში გადანაწილდნენ (თუ კლასი
მრავალრიცხოვანია, მაშინ შეგვიძლია მეტი ჯგუფი სევქმნათ) ორივე ჯგუფს ავუხსენი, რომ ისინი დავალების მიღებისთანავე ირგებდნენ რეცენზენტების როლს და იწყებდნენ თამაშს. დავალების მიცემამდე, რა თამა უნდა ავხენი რას ნიშავს ეს სიტყვა და რას საქმიანობენ ამ პროფესიის ადამიანები; ამის შემდეგ მოსწავლეებს მივეცი სახელმძრვანელოდან ერთი გაკვეთილი ( აუცილებელია ყველა ჯგუფმა ერთ დავალებაზე იმუშაოს)
ჯგუფში გაერთიანებულ წევრებ დაევალათ:
1. მითითებული გაკვეთილი ჯერ დაემუშავებინათ ინდივიდუალურად , კერძოდ კი , ჯერ ყურადღებით უნდა წაეკითხათ ახალი მასალა, დაკვირვებოდნენ ილუსტრაციებს და ამის სემდეგ ეპასუხათ იმ შეკითხვებზე, რომელიც მე გავამზადე
შეკითხვები შემდეგი შინაარსის იყო
ა. გაგიადვილდათ თუ არა ახალი მასალის გაგება?
ბ. რამდენად საინტეერსოდ მოგეჩვენათ გაკვეთილში მოცემული ინფორმაცია? შეცვლიდით რამეს, თუ ყველაფერს ისე დატოვებდით როგორც არის?
გ. ილუსტრაციები, რომელიც თან ერთვის ტექსტს არის თუ არა კარგად შერჩეული?
დ. შენ რომ ყოფილიყავი სახელმზღვანელოს ავტორი, რა ცვლილებას შეიტანდი ამ ტექსტებში?
ე. რა რჩევას მისცემდი იმ ადამიანებს , ვინც თქვენთვის წიგნი დაწერა?
მოსწავლეების სამუშაო პროცესი გაგრძელდა 15 წუთი , როდესაც დაასრულეს ინდივიდუალური მუშაობა უკვე გადავედით ჯგუფურ მუშაობაზე , კერძოდ ჯგუფის წევრებმა გაუზიარეს ერთმანეთს მათ მიერ ამოწერილი რჩევენი და იმ შეკითხვებზე პასუხი რაც მათ დამოუკიდებლად მოამზადეს და კომუნიკაციის და დისკუსიის მერე დაიწყეს საეღო რეცენზიის დაწერა . აღსანიშნავია, რომ ამ ორ აქტივობას დაეთმო ერთი გაკვეთილი, წარდგენა კი მოხდა შემდეგ გაკვეთილზე
გაკვეთილი მეორე . წარდგენა
საბედნიეროდ, მოვახერხე წარდგენის სრული ჩანაწერის გაკეთება . როგორ მოახერხეს მოსწავლეებმა საკუთარი ნამუშევრების წარდგენა , შეგიძლიათ იხილოთ ვიდეო-მასალაში
დღეს ჩემს გვერდზე კვლავ გაგიზიარებთ ჩვენს გამოცდილებას , მაშ ასე
მოსწავლეებთან ერთად საუბრის დროს აღმოვაჩინე, რომ მათ ჰქონდათ იდეები, რომელიც ძალიან საინტერესოდ მივიჩნიე. კერძოდ მათ გაუჩნდათ სურვილი დაეწერათ წიგნი . მოსწავლეებს შევტავაზე ,რომ ჯერ გვეთამაშა იმ ადამიანების როლი, ვინც ამოწმებს წიგნებს და აკეთებს შეფასებებს დაშემდეგ ერტად გადაგვეწყვიტა როგორ დავწერდით წიგნს
გაკვეთიპროექტი "რეცენზენტები"
პირველი გაკვეთილი
მოსწავლეებმა გათვალეს და ორ ჯგუფში გადანაწილდნენ (თუ კლასი
მრავალრიცხოვანია, მაშინ შეგვიძლია მეტი ჯგუფი სევქმნათ) ორივე ჯგუფს ავუხსენი, რომ ისინი დავალების მიღებისთანავე ირგებდნენ რეცენზენტების როლს და იწყებდნენ თამაშს. დავალების მიცემამდე, რა თამა უნდა ავხენი რას ნიშავს ეს სიტყვა და რას საქმიანობენ ამ პროფესიის ადამიანები; ამის შემდეგ მოსწავლეებს მივეცი სახელმძრვანელოდან ერთი გაკვეთილი ( აუცილებელია ყველა ჯგუფმა ერთ დავალებაზე იმუშაოს)
ჯგუფში გაერთიანებულ წევრებ დაევალათ:
შეკითხვები შემდეგი შინაარსის იყო
ა. გაგიადვილდათ თუ არა ახალი მასალის გაგება?
ბ. რამდენად საინტეერსოდ მოგეჩვენათ გაკვეთილში მოცემული ინფორმაცია? შეცვლიდით რამეს, თუ ყველაფერს ისე დატოვებდით როგორც არის?
გ. ილუსტრაციები, რომელიც თან ერთვის ტექსტს არის თუ არა კარგად შერჩეული?
დ. შენ რომ ყოფილიყავი სახელმზღვანელოს ავტორი, რა ცვლილებას შეიტანდი ამ ტექსტებში?
ე. რა რჩევას მისცემდი იმ ადამიანებს , ვინც თქვენთვის წიგნი დაწერა?
მოსწავლეების სამუშაო პროცესი გაგრძელდა 15 წუთი , როდესაც დაასრულეს ინდივიდუალური მუშაობა უკვე გადავედით ჯგუფურ მუშაობაზე , კერძოდ ჯგუფის წევრებმა გაუზიარეს ერთმანეთს მათ მიერ ამოწერილი რჩევენი და იმ შეკითხვებზე პასუხი რაც მათ დამოუკიდებლად მოამზადეს და კომუნიკაციის და დისკუსიის მერე დაიწყეს საეღო რეცენზიის დაწერა . აღსანიშნავია, რომ ამ ორ აქტივობას დაეთმო ერთი გაკვეთილი, წარდგენა კი მოხდა შემდეგ გაკვეთილზე
გაკვეთილი მეორე . წარდგენა
საბედნიეროდ, მოვახერხე წარდგენის სრული ჩანაწერის გაკეთება . როგორ მოახერხეს მოსწავლეებმა საკუთარი ნამუშევრების წარდგენა , შეგიძლიათ იხილოთ ვიდეო-მასალაში
0 коммент.:
Отправить комментарий